Különleges méretű fűrészáru beszerzését és szállítását is rövid határidővel tudjuk vállalni. A Hobler Fakereskedés több évtizedes működése megbízható minőségű faáru értékesítésén alapul, legfőbb törekvésünk, hogy vevő...
Ami viszont Az apácát illeti, a ScreenX csak akkor kapcsolt be, mikor a szereplők épp az erdőben vagy egy ősi kriptába ereszkedve bolyongva menekültek a rémek elől. Előbbiben sok fa, utóbbiban sok fal volt a vászon két oldalán, ami istenigazából keveset adott hozzá a látványhoz. Pedig önmagában a film is nagyon törekszik a látvány egyediségére: így lehet például, hogy fényforrással nem rendelkező vörös fények lepnek el mindent teljesen random, különösebb funkció nélküli módon, miközben a szereplők egy olyan kolostorban tartózkodnak, ahol bármelyik pillanatban a fejükre eshet a vakolat. Az éjszakai, erdei természet vagy az ódon templom ráadásul már olyan szárazra koptatott horror-közhelynek számítanak, hogy gyakorlatilag nulla hatás váltanak ki a horror-fanokból. A DK-univerzum korábbi filmjeiben fontos szerep jutott a helyszíneknek és pont hétköznapiságuk miatt voltak érdekesek vagy félelmetesek. Gondoljunk csak bele, hogy mennyivel hátborzongatóbb ugyanis, ha a rém nem az erdőben bukkan fel körülöttünk, hanem jól ismert személyes terünkbe ólálkodik be és ugrik elő pl.
A DK-univerzum kellő számú démoni mellék karakter bemutatása után simán csinálhatna egy, a Bosszúállók: Végtelen Háborúhoz hasonló mega crossovert. Igaz, ez pontosan olyan nevetségesnek hangzik, mint amilyen Az apáca története. Legalább a DK-univerzumon belül történne valami eredeti. A történet 1953-ban egy kolostorban felakasztva találnak egy halott apácát, aki miatt a Vatikán elküld nyomozni egy papot Romániába, aki maga mellé vesz egy fiatal apácát meg egy vicceskedő francia férfit és együtt behatolnak a kolostorba, hogy rájöjjenek mi is történt a szent helyen. Az apáca története semmilyen különösebb csavart, meglepetést vagy kiszámíthatatlan elemet nem tartogat. Illetve, persze tartogat, legalábbis úgy csinál, mintha az ezerszer látott, közhelyes fordulatokat ne ismerné a néző és újszerű lenne. De ismeri, és kényelmetlenül fog fészkelődni a székében a terem oldalaira pillantgatva, hátha legalább ott történik valami izgalmas. Az apácá t először vetítik az úgynevezett ScreenX technikával, melynek lényege, hogy a film közben bizonyos jeleneteknél 270 fokos látótér kihasználás adatik meg, mivel jobbról-balról két-két nagy teljesítményű projektorral az oldalsó falakra vetítik a fő vászon képének meghosszabbítását.
Értékelés: 134 szavazatból A démonok köztünk vannak – van, akinek egy életen át sikerül elkerülnie őket, és van, akinek az a foglalkozása, hogy szembenézzen velük. 1952-ben a napfényes Rómából kis küldöttség érkezik egy isten háta mögötti fogarasföldi kolostorba. Borzasztó dolgok történtek a szomorú falak között, a klastrom mindig félhomályos, mindig hideg és barátságtalan folyosóin, és a jövevények (egy apáca, egy szerzetes és egy novícius) bízik benne, hogy hamar kiderítik, ki állhat a háttérben, és hazatérhetnek biztonságos, napfényes világukba. Valami rosszra készültek, de nem ennyire rosszra. Amivel itt találkoznak, az olyan ősi és olyan gonosz, hogy talán még a hit ereje sem elég rá, hogy megóvja őket. Valak ő, az apáca képében megtestesülő démon, a sátán küldötte. Az elmúlt évek legsikeresebb horror-sorozatait jegyző James Wan producerként és rendezőként is bizonyította már, hogy mennyire szereti és mennyire érti a műfajt. A Démonok között-sorozat valamint a belőlük leágazó Annabelle-filmek mellet most új figurát kelt életre: Valak feltűnt már a Démonok között-ben és az Annabelle-ben is, de most mutatja ki igazán a foga fehérét.
Jonas Bloquet a vicces Frenchie szerepében pedig teljesen felesleges, egysorosai nem túl viccesek, figurája inkább zavaró, mint szórakoztató. A legfontosabb figuráról, Valakról, az apácáról pedig csak egy dolgot érdemes elmondani: talán mind sokkal jobban jártunk volna, ha eredetét homályban hagyják, így ugyanis beállt azon rémlények sorába, akik semmi más miatt nem érdekeset igazából, csak mert parán néznek ki. Az apáca nem sok vizet fog zavarni a DK-univerzumban, feltéve ha nem készítenek hozzá folytatást, ami öreg hiba lenne, mivel erről a lényről egyszerűen képtelenség lenne bármi újat, érdekeset relevánsat mondani, mivel a film végén kiderül, hogy hogyan kapcsolódik Lorraine-hez. Aminél ötlettelenebb, bénább, gagyibb, kreativitást nélkülöző fordulatot keveset lehet látni a DK-univerzumban. Kivéve Az apácában. Az ugyanis másról sem szól. Az apáca (The Nun), 2018, színes, amerikai horror-film, 96 perc 3/10
(2016) Annabelle -filmek Annabelle (2014) Annabelle 2. – A teremtés (2017) Annabelle 3. – Hazatérés (2019) Egyéb filmek Az apáca (2018) A gyászoló asszony átka (2019) Rövidfilm The Nurse (2017) Kapcsolódó szócikkek Ed és Lorraine Warren m v sz James Wan filmjei Rendező Saw (2003) Fűrész (2004) Halálos hallgatás (2007) Halálos ítélet (2007) Insidious (2010) Insidious – A gonosz háza (2013) Halálos iramban 7. (2015) Aquaman (2018) Fűrész III. (2006) Démonok között 3. (2020) Kapcsolódó szócikk Fűrész (franchise) Insidious-filmek