Különleges méretű fűrészáru beszerzését és szállítását is rövid határidővel tudjuk vállalni. A Hobler Fakereskedés több évtizedes működése megbízható minőségű faáru értékesítésén alapul, legfőbb törekvésünk, hogy vevő...
91 éves korában elhunyt Ennio Morricone, akit bátran lehet a filmtörténelem egyik legnagyobb hatású zeneszerzőjének hívni. Az olasz zeneszerző munkássága több generációnyi filmesre volt óriási hatással, ezért összeszedtük azokat a munkáit, amelyek leginkább meghatározták a karrierjét. Pár dollárral többért (1965) Ugyan az Egy maréknyi dollárért talán ismertebb filmje a Dollár-trilógiának, mint a folytatás, de Morricone zenéi közül a második részhez írott az emlékezetesebb. Ugyan a védjegyének számító fütyülés, fel-feltűnő akusztikus gitár és a háttérvokál ugyanúgy megjelenik annak a filmnek a zenéjében is, a folytatás talán mégis emlékezetesebb lett a doromb használatával és a fütyüléssel, amelynek dallama évtizedekre meghatározta a westernfilmek hangulatát. A Jó, a Rossz és a Csúf (1966) Talán még ennél is ismertebb lett a zene, amit Morricone a Dollár-trilógia utolsó filmjéhez készített. Ha bárki bárhol meghallja, azonnal Clint Eastwood és a Vadnyugat jut az eszébe, ahogyan áll két rosszarcú cowboy valami poros koszfészek főterén, és hosszú percekig hunyorognak egymásra.
↑ Bíró Zsolt (2013. március). "Filmzene". VOX mozimagazin (191), 75. o. ISSN 1419-5607. ↑ Lloyd, Kenji: Oscars: 75 Songs vie for Best Original Song led by Les Misérables, Ted & Safety Not Guaranteed., 2012. december 13. ↑ a b c d e f g h Soundtrack - Django Unchained. Music Charts. α ↑ Official Cyta-IFPI Charts - Top-75 Albums Sales Chart - Week: 5/2013. IFPI Greece. [2018. október 15-i dátummal az eredetiből archiválva]. február 22. ) ↑ MAHASZ – Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége. február 7. ) ↑ Compilation Classifica settimanale WK 3 (dal 14/01/2013 al 20/01/2013). Federazione Industrio Musicale Italiana. [2013. február 18-i dátummal az eredetiből archiválva]. január 28. ) ↑ Soundtrack - Django Unchained.. Hung Medien. ) ↑ a b c Django Unchained [Original Motion Picture Soundtrack] - Various Artists. Billboard. Rovi Corporation. január 13-i dátummal az eredetiből archiválva]. ) További információk [ szerkesztés] Hivatalos oldal
Másnap reggel Stephen elmondja Djangonak, hogy Calvin nővére, Lara Lee Candie-Fitzwilly kérte azt, hogy vigyék őt a bányához és öljék meg ott. A bányához vezető úton Django bizonyítja kísérőinek, hogy ő egy fejvadász, megmutatva a nála lévő szórólapot. A kísérői meggyőződve elengedik, és egy revolvert nyújtanak neki, melyet azonnal használva lelövi őket, mielőtt még egy ellopott lóval Candyland felé vágtatna egy dinamittal teli zsákkal. Django az ültetvénynél, Calvin néhány emberével végez, köztük Mr. Stonecipherrel és az összes többi követővel, ezután Broomhilda szabadságpapírjait kiveszi a halott Dr. Schultz zsebéből, és felszabadítja a feleségét egy közeli kabinból. Amikor Calvin gyászolói hazatérnek a temetésről, Django megöli Larát és a megmaradt embereket, felszabadítva a másik két női rabszolgát. Térden lövi Stephen-t, mielőtt meggyújtaná a kastélyban elhelyezett dinamitot. Django és Broomhilda távolról nézik, ahogy a kastély felrobban, ezzel megölve Stephent, majd együtt elvágtatnak a lovon.
Az 1966-os John Huston-féle A Bibliá ban egykori tanára, Goffredi Petrassi helyét vette át, egyből össze is rúgta a port az exkluzív jogokat követelő Dino de Laurentiis producerrel, utána tíz évig nem is dolgoztak együtt. Oscar- jelölést ért Terrence Malick Mennyei napok ja, bár Giorgio Moroder elvitte előle a díjat a progresszívabb Éjféli expressz ért. Egyik kedvenc rendezője Brian de Palma volt: "Rendkívül tiszteli a zenét és a zeneszerzőket. De az Aki legyőzte Al Caponé tben olyat kért, amit nem igazán akartam megírni: egy rendőrséget dicsőítő darabot. Írtam kilenc témát, és mondtam neki: csak ne a hetediket válassza, mert az a legrosszabb! Persze, hogy azt választotta – az az igazság, hogy az passzol a kész filmbe. " Rendszeresek lettek az Amerikai Filmakadémia jelölései, ( Misszió, Bugsy, Maléna), és az el-nem-nyerések is. Abszolút megértették egymást Giuseppe Tornatoréval, a Cinema Paradiso óta minden filmjén együtt dolgoztak, Tarantino felkéréseit többször mondta le a közös munka miatt.
Végül az amerikai rendező olyan zenét választott, ami a saját stílusára hasonlított, és hiába igyekezett később Morricone is ehhez igazodni, több mint egy órányi fel nem használt zenét írt a horrorfilmhez. Úgy, hogy egyébként nem látott belőle előtte semmi részletet. Végül Carpenter az elektronikus változatot preferálta, aminek ez lett az eredménye: A misszió (1986) Még maga a zeneszerző is az mondta, hogy ha valamiért megérdemelt volna egy Oscart, az A misszió filmzenéje. Itt Morriconénak a dél-amerikai dzsungelvilághoz és a 18. századi gyarmatosításhoz kellett zenét írnia úgy, hogy egyszerre legyen benne az európai zenei kultúrából és az őserdők bennszülötteinek világából. Hiába nyert a film Arany Pálmát és több Oscart, és hiába készített Morricone csodálatos zenét a filmhez, végül nem kapott érte szobrot. Bugsy (1991) A hírhedt amerikai gengszterről szóló neo noir filmhez Morricone átállt egy lassabb, szimfonikusabb hangzásra, ami azért valamennyire ismerős lehetett már az amerikai maffiafilmekből.
Az alkotás remekül indul, ügyesen illusztrálja, miként válik a politikai csatározás fegyverévé egy olyan nő, aki önszántából soha nem állt volna elő az őt ért szexuális zaklatás vádjával - pláne nem úgy, hogy egy tíz évvel korábbi esettel gördítsen akadályt egykori főnöke elé, aki így eskütétel helyett meghallgatásokra kénytelen járni. Sajnálatos módon azonban amint kipattan a botrány, illetőleg körvonalazódnak az erőviszonyok, a film leül, s bármennyire is érdekes a téma, nem képes újból felállni, ezért a Bizonyosság egy teljesen átlagos alkotás szintjén ragad. A műfaj tipikus csapdája, hogy amennyiben e furcsa világ szárazsága érdektelenül van tálalva, akkor a produkció befullad, s mivel itt is éppen így történt, a Bizonyosság közel sem válhatott annyira meghatározóvá a maga kategóriájában, mint például Az elnök emberei, a JFK - A nyitott dosszié vagy éppen a Frost/Nixon. A produkció a kísérete révén került a látómezőmbe, kíváncsi voltam ugyanis, mi ösztönözte Harry Gregson-Williamst erre az egyenletes hangvételű, nem túl kiemelkedő, de mégis kellemes kikapcsolódást biztosító muzsikára, nem utolsósorban pedig látni szerettem volna, mi kell ahhoz, hogy az élvonalbeli filmekben lubickolva tévéfilmhez szerződjön.
Több interjúban degradálónak érezte a "spagettiwestern" kifejezést is, az "olasz westernt" szerette. Leone Dollár-trilógiá ja abszolút magnum opus: ketyegő zsebóra, ostorcsapások, okarina – mindegy, mivel lehetett a jelenet feszültségét fokozni, illetve a vásznon látható erőszakot ellenpontozni, Morricone keze alatt mind egységes hangzóanyaggá állt össze. Jöhettek vonósok, elektromos gitár, nagyzenekari kórus, de zajzene is – jellegzetes témái azonnal beazonosíthatóvá teszik. Általában egy vezető hangszerre írta a dallamot, amit aztán variált. Az "Ecstasy of Gold" valódi sláger lett, éppúgy feldolgozta a csellista Yo-Yo Ma, mint a Ramones vagy a Metallica. Arra a kérdésre, hogy "Miért épp az Egy maréknyi dollárért " lett akkora siker, azt válaszolta: "Nem tudom. Leone legrosszabb filmje, és az én legrosszabb filmzeném. " Olyan rendezőknek írt zenéi maradtak ki a több mint 520 alkotása közül, mint Roman Polanski, Franco Zeffirelli, Mike Nichols, Oliver Stone és még sokan mások. Rómából csak a koncertek kedvéért mozdult ki, sosem tanult meg angolul, 78 éves koráig Hollywoodban sem járt.
Kikövetkeztette, hogy Django és Broomhilda ismerik egymást, valamint a Mandingo harcos vásárlásuk csel, ezért Stephen azonnal figyelmezteti gazdáját, aki feldúltan megváltoztatja az üzletet; a 300 dollárt érő Broomhildát adják el a Mandingo harcos, Eszkimó Joe (12 ezer dollár) helyett. Schultz belemegy és a szabadságára vonatkozó iratokat összeállítják, aláírják. Calvin önelégülten ragaszkodik ahhoz, hogy az üzletet kézfogással zárják le, amit Dr. Schultz megtagad. Calvin azzal fenyegetőzik, hogy a testőre, Butch Pooch lője le Broomhildát ha megindulnának, ám Dr. Schultz még mindig Calvin kegyetlen húzására, azaz D'Artagnan halálára gondol, ekkor egy rejtett Derringerrel szíven lövi őt, melytől azonnal meghal. Amíg Stephen siratja halott gazdáját, Butch megfordul és megöli Dr. Schultzot a lefűrészelt vadászpuskájával, majd Django megöli Butchot a zsebéből előrántott revolverével. Megkezdődik a véres lövöldözés, melyben Django számos csatlóssal végez, de hamar meg kell adnia magát, amint Broomhildát túszul ejtik.
A(z) Django elszabadul (filmzene) lap további 5 nyelven érhető el. Vissza a(z) Django elszabadul (filmzene) laphoz. Nyelvek English italiano polski ქართული 日本語